måndag 5 december 2022

Julbord på Stallmästaregården

Första söndagen i december.
Eller andra advent om man så vill.
Julbord på Stallmästaregården.
Lena, jag, Arvid och Sigrid.
Men även mina bröder M och P och därtill A, flickvän till P.
Vi hade det riktigt kul.
Mycket glada skratt.
Ett stort bord gjorde att det var gott om plats.
Men det var lite svårt att höra varandra.
Ska man försöka sig på en jämförelse med Gamla Riksarkivet, där vi var för några veckor sedan, så vinner Stallmästaregården i service men förlorar i miljö och mat.
Men se det som en anmärkning i marginalen.
Bara det faktum att vi går på flera julbord känns väldigt lyxigt i sig.
Vi tog bilen och jag tycker att körningen gick bra.
Tror att både Lena och jag börjar närma oss ett avspänt förhållande till bilkörning - vilket är skönt!
Om två veckor väntar Bro Hof för Lena och mig.
En liten flicka blev helförtjust i Arvid.
Hon syns i bilden ovan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar