onsdag 6 juli 2022

Sigrid 14 år!

Så har familjens yngsting gått och blivit 14 år!
Först litet frukost på sängen!
För att sedan äta frukost med oss övriga nere i köket!
Sigrid hade beställt sitt favoritbröd croissanter till frukost. Jag hade erbjudit mig att gå och handla tidigt på morgonen. Mataffären som jag hade tänkt ut var stängd klockan 07 då jag passerade. Fick trava vidare. I gengäld fick jag vänta i 10 minuter på att de skulle svalna i nästa butik - de var verkligen pinfärska med andra ord.
Kubbar hade jag bakat kvällen innan.
Sedan gick det några timmar.
Innan det var dags för lunch.
Sigrid hade beställt sushi.
Alla andra beställde vad de ville från samma ställe - mr Wok.
Gott!
Medan jag jobbade vidare, åkte Arvid iväg till sitt sommarjobb, Sigrid åkte in till stan med en kompis.
Anders stekte pannkakor!
Dukning med rosor från tomten.
Han höll på i ganska många timmar med att steka pannkakor.
Klart!
Ett rådjur.
Arvid slutade sitt sommarjobb först klockan 22 så det blev en ganska sen middag.
...och paketöppning.
Och tårta (som Arvid hade bakat).
Men Sigrid hördes vara nöjd med sin Dag!
Grattis på Din dag Älskade lilla Sigrid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar