söndag 24 juli 2022

Livets lotteri...

Det var dags för Sigrid och två av hennes bästisar att tälta på tomten.
Det var dags för Anders och mig att sätta upp tältet. Underbart att de väljer att tälta på tomten. Tryggare. Lugnare för oss.

Anders hade lovat att bjuda på pannkakor.

Eftersom Arvid och tre kompisar skulle ha chilitävling på övervåningen erbjöd han sig att fixa pannkakor även till dem.
Fem satser pannkakssmet passerade spisen innan han var klar.
Min fortsatta kväll var av ett annat slag.
Jag var bjuden på dammiddag. Mousserande vin väntade vid ankomsten.
Maken hade erbjudit sig att agera kock!
Så trevligt!
Och gott!
 Det var ett pratglatt gäng. Både P. och S... och
...värdinnan E.
Vart timmarna tog vägen vet jag ej.
Jag och P. traskade hemåt gemensamt framåt småtimmarna. 
Då vi sagt godnatt utanför vår tomtgräns plingade det till i telefonen.
Sigrid var vaken inne i tältet.
Gulle.
Litet tedags innan natten var över...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar