tisdag 22 mars 2011

Odlade tomater och presentinpackningar...

Här råder sjukstuga IGEN! Ska det aldrig ta slut? När ena barnet väl blivit frisk, drabbas det andra barnet. Sedan följer några dagar på dagis...och man är åter på ruta ett. Medan Sigrid sover och Arvid sitter och ritar, sitter jag och färdigställer närmaste veckornas gåbortspresenter. Sällan har jag lagt ner så stor möda på omslagningen - origamiblommorna sprakar som aldrig förr. Kanonkul!

Av både kollegor, tidningar och andra bloggar har jag förstått att det är dags att "förkultivera" tomater. Själv har jag aldrig gjort detta tidigare, varför jag har försökt följa instruktionerna efter bästa förmåga och har följaktligen har jag nu införskaffat små växthus, såddjord och tomatfröpåsar i alla möjliga varianter. Nämner jag inget om "våra" tomater framåt sommaren så anar Ni vad som har hänt: Nada.

2 kommentarer:

  1. Så fint att får paket där utsidan är så fin! Såg någon i en tidning som hade ett helt rum bara för inslagning av paket, vilken lyx!

    SvaraRadera
  2. Vilken lyx! Så skulle jag också vilja ha - eller det skulle räcka med ett ...pysselrum.

    SvaraRadera