fredag 9 juli 2021

Dukning med rosor och murgröna

Egentligen hade vi tänkt äta utomhus.
Men det skulle visa sig vara omöjligt.
Mellan regnfallen passade jag dock på att klippa några rosor från våra rabatter.
Murgrönorna består av 5 långa fuskrader med tygmurgrönor.
Gröna tallrikar på undertallrikar i tenn.
Vindruvor och päron i fruktskålar.
5 olika mousserande viner skulle provas.
Flaskorna stod på bordet men bara Anders visste vilken flaska som hörde till vilket glasinnehåll.
Mycket inbjudande om jag får säga det själv.
Jag njuter verkligen av att duka fint, kan gå i veckor och fundera...
Just nu saknar vi diskmaskin - men osttallrik och ostron funkade fint.
Anders fungerar diskmaskin med den äran. 
(Efter middagen, övriga måltider får man diska själv.)
Men man behöver ju inte överdriva diskandet ändå - så kul är det inte att diska. Även om han inte klagar.
Servetterna var brutna som tulpaner...
Måste köpa ostrongafflar snart... ;)

2 kommentarer:

  1. Så fint dukat. Älskar era vackra dukningar.
    Mousserat vin är inte heller helt fel. Öppnade en cava igår och den var riktigt njutbar.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Cava är inte fel - fast jag har fått "badboll" på skallen när jag tänker cava - förnimmer doften av en nyöppnad påse med en varm badboll som ska blåsas upp på stranden... :)
      //Lena

      Radera