lördag 10 september 2022

Vår fina lilla Sigrid.

Jag hade glömt nycklarna då jag åkte till jobbet igår. Upptäckte fadäsen först då jag skulle ta mig in på eftermiddagen. Nå solen sken och jag kunde sitta på altanen utan problem. Hade köpt på mig några munkar att ha som efterätt denna fredag. Kände att jag inte riktigt orkade göra något utan att det var ganska skönt att bara sitta och smaska munkar. 

Nåväl, undra jag när de andra kommer? tänkte jag ändå. Klockan var runt 17. Att Anders skulle komma vid 19, det visste jag.

Smsade barnen. Arvid svarade att han skulle komma om dryga timmen. För att lämna gymkläder och sedan dra vidare. 

Sigrid var vid idrottsplatsen. Hon tänkte också vara borta ett tag. Snart hörde hon av sig igen. Hon ville att jag skulle ha det bra. Kunde vi kanske mötas halvvägs så kunde jag få hennes nycklar att ta mig in med. Så gick hon tillbaka till idrottsplatsen efter överlämnandet? Alltid så omtänksam. Gulle.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar