måndag 20 februari 2023

Arvid och mamma fixar middagen!

Arvids sportlov är denna vecka. Dessvärre är Sigrids nästa vecka, olika kommuner, olika veckor.
Inga resor med andra ord.
Nå Arvid har börjat uppskatta familjetid igen.
Äntligen!
Och inhösta en del av födelsedagspresenten lät som en mysig idé!
Vi skulle laga mat tillsammans Arvid och jag!
Så mysigt!
Sprang, nåja tog mig runt, 1 mil på förmiddagen.
Solen lyste och det var inte is kvar på stigarna - detta är verkligen något man längtar efter varje år - våren - om det nu är vår ännu. Vi får se. Men det kändes fantastiskt.
Så vart det söndagskväll.
Sigrid skulle lämna in en musikuppgift.
Hon passade på att göra den i köket samtidigt som vi lagade maten!
Köttfärsrulle!
Arvid basade över köttfärssåsen.
Medan jag ansvarade för ugnspannkakan.
Vi valde varannan låt att spela på spotify under tiden!
Så mysigt!
Och resultatet av våra köksansträngningar blev riktigt gott.
Jag hade väl närt någon fantasi om att det skulle räcka till lunch för vår ledige son.
Tji fick jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar