onsdag 17 juni 2020

Hur man får tonåringar att städa sina rum...

Detta är Sigrids, snart 12 år, rum. hon har börjat städa, men kanske kommer hon att behöva hjälp. Vi får se.
Detta är Arvids, 14 år, rum. Hans rum såg faktiskt än värre ut. Någonstans har Anders och jag kastat in handduken, det blir rörigt SÅ FORT. Dessutom, Arvid är både längre och starkare än vad jag är. Han behöver städa exakt 1 rum...
Till saken. Detta år ville han inte ha något party. Däremot vill han ha spelkvällar (eller det börjar på eftermiddagen). Kan han bjuda hem den, den, den, den och kanske den?
Absolut! Jag kan fixa kvällsmat åt dem alla, inga problem. Det är bara ett krav, Arvid!
Vaddå?
Du måste städa ditt rum först Arvid, för det blir där ni ska vara...
Då går det undan vill jag lova!
Någonstans inbillar jag mig dessutom att ordningen håller sig längre då han har fått göra det själv...

2 kommentarer:

  1. Detta ger mig verkligen minnen. Att få tonåringar att städa, vilka strider jag hade många gånger, puh!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehehe - då vet du hur vi har det mellan varven.

      Radera