lördag 9 oktober 2021

Fin dukning, fredagsmiddag och vinprovning

 

Lena stod för middagen och vinet denna fredag. Det blev en riktigt fin dukning och en middag bestående av fylld pasta och lamm. Efter denna vankades det kex, ost, vindruvor och jordgubbar. Riktigt gott!                                                    

Vinet då? Jo, det blev en vinprovning baserad på ter olika halvflaskor. Nöjd blev jag när jag plockade ut ett av vinerna som pinot noir från Nya Zeeland. Ännu nöjdare när jag pricade in att ett av vinerna var från Rioja. Det tredje vinet hittade jag inte lika direkt jag var först i Spanien , därefter i södra Italien för att vid tredje försöket hamna i Toscana. Jodå, jag var riktigt mallig! Ja, vinerna var goda dessutom - mer om dessa i kommande inlägg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar