torsdag 28 oktober 2021

Halloweenfika på arbetet.

Min kollega E. ska sluta på vår avdelning.
Men inte på vår arbetsplats.
Det var dags för ett litet avskedsfika. 
Jag hade vikt servetter hemmavid och tagit med litet Halloweeninspirerad rekvisita.
Morotstårtan var god, men toppingen flöt ut.
Jag kan inte säga att jag direkt misslyckats - jag är ingen hejare på att baka - det brukar bli gott, men fult.
Det är där dukningen kommer till sin rätt - en kollega nämnde att hon mindes en fika som jag hade haft strax före coronan bröt ut. Hon mindes det som en riktig 10 p fika.
Jag mindes samma fika.
Samma kassa bakresultat MEN väldigt bra dolt under lager av rekvisita - den gången var det jultema då julen stod för dörren.
Det är justt där dukningen kommer till sin rätt - man tenderar att glömma utseende på bakverket pga av alla andra synintryck, som faktiskt brukar kunna vara riktigt sevärt!
Jag hade prytt tårtan med godis ögon....
Efter fikat litet välförtjänt AW.
Jag och E. började samma dag på våran nuvarande avdelning, kanske gjorde det att vi fick en väldigt bra kontakt redan från dag 1. Det kommer att bli tomt utan honom och jag kommer att sakna våra dagliga luncher. (Ja, inte under pandemin, men då vi var på plats.) Å andra sidan har vi aldrig arbetat ihop och sällan pratat arbete, så det finns väl god grogrund för att vi ska kunna behålla kontakten. Om än inte på daglig basis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar