söndag 31 oktober 2021

Middag på Bro Hof Slott

Egentligen är miljö och omgivning nästan viktigare för mig än själva maten.
Då Sigrid  ville ha ett party med föräldrafritt kände jag ganska starkt att jag inte ville äta på något ställe med avspolningsbar plastduk under tiden vi skulle hålla oss hemifrån.
Då känns det så starkt att detta gör vi enbart för barnens skull.
Varför inte slå två flugor i en smäll och göra det även för vår egen skull?
Bro Hof - jag har oftast varit där med barnen och tagit kaffe eller champagne på deras altan medan barnen har druckit äppeljuice eller cola. Även då har servicen varit suverän - man blir  väl omhändertagen oavsett hur man ser ut eller beställer. I våras testade jag deras mat för första gången.
Gott, mycket bra service...och helt suverän miljö.
Dit ville jag gå!
Anders tyckte också att det lät bra!
Han var mycket för ett närmare hak förra gången vi var bortmotade hemifrån. 
För att vi skulle kunna ta oss hem snabbt om något inträffade. 
Om så med avspolningsbara bord. 
Sant, förstås.
Men denna gång visste vi ju att det funkat en gång...
Vi traskade iväg drygt 1,5 h före bokat bord (skulle först passera den lokala pizzerian för att beställa och betala för pizzorna som Sigrid och hennes sällskap hade önskemål om)
Väl på plats...
Lika bra som jag drömt om.
Jag hade beställt bergtunga och chablis,
Anders var också lyrisk.
Han hade beställt högrevsburgare med amerikansk cabernet i glaset.
Gott!
Riktigt mysigt!
Litet kaffe och pannacotta på det.
Vi började fundera på att äta julbord där i december.
Litet mörk på sina ställen var promenaden hem.
Så 22.15...
Hem ljuva hem!
Det hade varit en både promenad- och cyklingsintensiv dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar