lördag 29 april 2023

Varning för lurendrejeri!

Igår fick jag ett meddelande från någon som kallade mig mamma. Eftersom Sigrid redan var hemma tänkte jag automatiskt att det var Arvid.
Jag tyckte att det var konstigt att jag inte visste att hans mobil gått sönder på morgonen, vi åt ju frukost tillsammans.
Vi brukar dessutom ha det ganska mysigt då vi sitter där. Att jag då skulle ha missat detta kändes märkligt.
Men ännu mer udda kändes det att någon annan SMSade mig och låtsades vara han.
Tills vederbörande ville att jag skulle betala en räkning. Fort. Arvid blev bestulen på sina värdesaker ifjol. Allt utom mobilen blev han av med. Då ringde han mig direkt. Att han skulle börja skicka sms då det är skarpt läge händer inte. 
Nu kontaktade jag honom. På hans gamla nummer.
Svaret kom direkt.
Inget fel på hans mobil..

Egentligen skrev ju aldrig personen att det var Arvid.
 Sannolikt skriver hen till en hel drös kvinnor i min ålder. De flesta är ju mammor till någon. Och några lär ju nappa. Fult.

2 kommentarer:

  1. Så hemskt med dessa lurendrejare. Tyvärr går många på det och blir av med stora summor. Fruktansvärt.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det måste ju, dessvärre, fungera mellan varven. Annars skulle det inte hålla på. Tack detsamma.

      Radera