tisdag 30 maj 2023

Plötsligt händer det...

Barnen har velat se förändringar i sina rum under en period nu. 
Både tapeter och till viss del, möbler har sågats längs med fotknölarna.
I synnerhet jag har väl försökt att inte riktigt vara lyhörd. För 1,5 år sedan fick vi ju byta både golv och tapeter i vårt bibliotek pga grund av en vattenskada från diskmaskinen i intilliggande köket.
Vi blev jättenöjda med resultatet MEN det tog närmare ett halvår, från det att fuktskadan hade upptäckts, följd av mindre borttagande av mellanvägg, följt av bortsågande av delar av golv, yttervägg...Jag jobbade hemma vid denna tid och hela huset blev till en byggarbetsplats. Under ett halvårs tid.
Ganska enerverande om jag ska vara ärlig.
Nå, nu kände jag att jag hade laddat batterierna.
Dessutom skulle Anders kunna vara hemma under denna tid, medan jag kunde sitta i det numera toppfräscha biblioteket. Om jag inte valde att åka in till jobbet.
Eftersom vi varken är roade eller duktiga på att renovera lejde vi för allt arbete.
Även om vi fick rensa rummen på innehåll själva.
Nå, såpass klarar vi.
Arvid var dessutom riktigt taggad - han gjorde nästan allt själv, ändringen var efterlängtad.
Dessutom, denna gång är det ju inte på grund av någon skada.
De tyngsta möblerna plastade vi in i respektive rum.
Men barnen har sovit på nedre våningen under drygt en vecka.
Där vi även placerade böcker och kläder.
De fick välja tapet eller väggfärg helt efter egen smak.
Eftersom de är snart 15 respektive 17 år så var det inte särskilt riskfyllt - det kändes som att de hade koll på hur de ville ha det.
Sakta men säkert började nya, fräscha rum torna upp sig!
Så fint!
Sigrid valde någon ny möbel, nya gardiner, överkast mm i helgen.
Arvid ska göra sina val nästa helg.
Nu gäller det bara att fylla rummen med innehåll igen!
Fortsättning följer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar