tisdag 14 november 2023

Långlunch på Happy Tammsvik!

För några år sedan noterade jag att en kollega (Samma arbetsplats, annan avdelning) brukade fotografera slott och herrgårdar i min omgivning. Och lägga ut bilderna på sociala medier.
Bara utomhusbilder.
Då jag frågade honom så var det mycket riktigt han brukade inte gå in, men miljöerna var så fina.
Men han var ju ingen golfare så då kändes det fel att trava in på Bro Hof, exempelvis.
Hmmmmm...
Även jag vurmar ju för gamla ställen och vackra miljöer.
Jag brukar nog gärna ta mig in, för en kaffe om inte annat.
Skulle vi kanske...?
Och på den vägen är det.
Helt ostrukturerat bokar vi något då vi stöter på varandra i korridorerna.
Denna gång var det Happy Tammsvik.
Jag har aldrig varit där tidigare.
Trevlig personal och god mat. 
Till ett överkomligt pris!
Familjen Tamm flyttade in i den nybyggda herrgården år 1921. Därefter gjordes den om till värdshus. Tammsvik har även varit vilohem för såväl finska soldater som "nervsvaga kvinnor"(!!???). 
Från den perioden ryktades det om spöket Svarta Ryttaren som galopperar på nätterna. Bara det.
Vi lät oss väl smaka.
Vi ses inte jätteofta, det var över ett år sedan sist, därför passar vi på att ses ordentligt då vi väl slår till, gärna på en fredag då det är hyfsat tomt i kalendern så att vi kan flexa ut för någon extra timmes lunch.
Lyx i vardagen kort och gott
Till slut var vi de enda som var kvar.
Det var dags att åka hem.
Enligt SMHIs hemsida var nederbörden 0,0 mm under hela dagen. Inte sant kan jag meddela....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar