måndag 21 september 2020

Jakten på frukost....

 
Björnbären har vuxit så fint och är nu både stora och söta.
Just nu utgör de en del av min frukost.
På helgerna.
Eftersom jag jobbar hemifrån kan man ju tycka att det vore en enkel sak att plocka dem till varje dag.
Men jag vill samtidigt komma igång och arbeta tidigt på vardagarna.
Så kan jag stänga ner någon gång.
Dessutom tar ju lunchen en timme med löpning, dusch och snabblunch...
Man hinner ju tyvärr inte med allt.
Och då prioriterar jag att få springa på lunchen.
Och ändå sluta ganska tidigt.
Men på helgerna kan jag ju passa på.
När jag skriver detta är det lördagsmorgon.
Inser att vi har en jämförelsevis ganska händelsefattig morgon.
Jämfört med en av mina barndomsvänner.
Där har en tjur smitit in på deras tomt i detta nu.

Han hoppades kanske på ett kungligt mottagande. 
Det vet jag väl inte om han fick då hans utvalda värdfamilj lämnade honom hals över huvud.
Men han kan inte gärna klaga - fick ett alldeles eget frukostbord med allehanda framdukade varor!
😂

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar