tisdag 15 september 2020

Söndagsfika!

 

Jag och väninnan P. cyklade iväg och fikade på cykelavstånd från våra hem.
Man märker att cykling till stor del är en materialsport.
Och att cyklarnas kvalitet spelar stor roll.
Jag har en ganska simpel 3-växlad cykel.
P. har 2 cyklar - en racercykel (som hon cyklat Vätternrundan på bla) och en annan.
Denna dag cyklade hon på den andra...
Hon var betydligt tröttare än jag då vi var framme.
Tro mig så borde det inte vara - hon är betydligt bättre cyklist än vad jag är - jag cyklar så långsamt att Arvid brukar undra om jag alls tar mig framåt!!! :)
Men en bromskloss tycktes ha fastnat på däcket.
Nå jag kände ju inte av sådana problem där jag satt på min fåtöljliknande sadel och tog mig fram i trivsamt tempo - tvärtom tyckte jag - vilken LAGOM HASTIGHET!!! 
ÄNTLIGEN någon som insett tjusningen med att cykla i litet makligt takt!!!! 
Tänkte jag!
:)
En otroligt trevlig dag dock - även om vinden nästan tog oss på vägen hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar