fredag 18 oktober 2019

AW med kollegorna!

Igår höjde jag ju en tidigare kollega (numera vän) till skyarna. Nå min nuvarande avdelning går verkligen inte av för hackor den heller.
 Riktigt vänliga och empatiska människor. Härom dagen var vi på AW (igen). Femkamp! Suveränt roligt!
 Några är roliga och har jättebra humor.
 Men nästan ännu roligare när de inte vet om det.
 Ett återkommande tema bland några män är bantning. Det började då G. berättade att han skulle banta. "Jag ska äta max 800 gram om dagen."
"800 gram av vad?"
"Äum, va??"
"800 g sallad eller 800 gram smör eller...?"
"Njae, 800 gram helt enkelt"
"Du tror inte att det är kcal du menar?"
Ridå.
Han kan ju lyckas jättebra framöver, hoppas det. Om det är det han vill!
Så började nästa berätta om sina bantningsplaner - han är väldigt duktig på att laga mat (har fantastiska matlådor) och gick mycket riktigt ner i vikt. Hans koncept var att han inte fick äta något mellan 20.00 på kvällen till 12.00 dagen därpå.
Det har gått bra.
Hittills.
Häromdagen stötte jag på honom i fikaavdelningen 30 minuter efter avslutad lunch. Han satt med jättebyttan 8 procentig yoghurt..."jo detta är ju bara ett mellanmål, så det räknas inte riktigt. Mellanmål måste man ha...." (Nå om han har käkat så hela tiden så funkar det ju, det vet jag faktiskt ingenting om.)
 Så tredje mannen är i 25-års åldern, smal och lång. Han är en extremt vänlig och behaglig människa på alla de sätt. Han, ville väl inte framstå som mer lyckad än de andra vad vikten beträffade varför han sällade sig till de övriga två med orden: "Jo, men jag behöver nog också banta."
De två övriga vände sig snabbt och tittade både förvånat och skeptiskt på honom, vad i all världen fick karln det ifrån??? "Joooo, men lite mage har jag nog..." Det verkade inte de andra två ta för sannolikt...:) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar