fredag 25 oktober 2019

Vinbaren vid Mariatorget på Söder

 
Det är ganska fascinerande, tittar jag i backspegeln tycks det i synnerhet ha varit under ett halvår under min tid på min nuvarande arbetsplats som jag sprang på idel trevliga kollegor.
 M. är en sådan. 
Nu var det dags att gå på vinbar!
Vinbaren vid Mariatorget fick det bli.
Väldigt trevlig och smidig personal!
De hade två olika vinpaket.
I det ena fick man 8 cl av tre olika viner.
Vi frågade om vi istället kunde få smaka 4 cl av sex olika viner.
Det gick hur bra som helst!
Vi började med total blindgissning och fick facit därefter.
3 vita från Chablis/Bourgogne
3 röda från södra Rhonedalen.
Om jag räknar snällt fick vi 1 (av 6) rätt vardera!
Sade jag att vi är med i samma vinklubb...Utan att helt sänka våra egon, kan jag inte annat än säga att vår utvecklingspotential är enorm! 

2 kommentarer:

  1. Äntligen kan jag kommentera igen, hoppas att det inte blir mer datastrul för min del.
    Ser ut som ett trevligt ställe.
    Alltid kul att prova viner!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Tackar Lena! Jo, det finns roligare saker att stå i än datorproblem. På jobbet just nu kan det ta timmar innan det har rättats till....

    SvaraRadera