lördag 16 november 2019

Distansstudier i arla morgonstund...

Under några års tid nu har jag läst något ämne på distans vid sidan av mitt arbete. En förutsättning har varit att allt kan skötas hemifrån via datorn. Dels började jag då barnen var så pass små att hämtning från fritids var ett dagligt faktum. Dessutom känner jag nog att alls masa sig till någon byggnad var och varannan kväll efter jobbet, det känns för övermäktigt.

Tidigare har jag valt enbart kurser för mitt egna höga nöjes skull; Historia (mest, ett ämne jag sannolikt kommer att återgå till. Drömmen är att få fördjupa mig på något dukningsrelaterat), dryckeskunskap och psykologi. 

Denna termin har jag valt något väldigt arbetsrelaterat: statistik. Egentligen är det kurser som jag redan har läst. Men jag känner att dels läste jag det för så länge sedan att mycket är glömt. Dessutom har jag inte på allvar har använt mig av dessa kunskaper sedan mitt första riktiga arbete. Jag behövde damma av gammal kunskap helt enkelt. Och lära mig ett nytt fräscht statistikprogram som kan fixa mer avancerade saker än, det annars så fantastiska, excel.

Så här sitter jag, i arla morgonstund, och studerar. Jag bävade litet innan - "sannolikt inte lika kul som...." helt fel - det är ju hur kul som helst! 

2 kommentarer:

  1. Vad flitig du är! Men är det roligt går det oftast också bra.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ska du ha Lena! Jo, du har helt rätt! Vilken häftig kastanjfest du tycks ha besökt! :https://lenaiwales.wordpress.com/
      //Lena

      Radera