tisdag 23 mars 2021

Det kom ett paket...

De vita vinerna från Vina Tondonia har ökat i popularitet under de senaste tio åren. Tidigare kunde man under längre tider hitta dessa viner i beställningssortimentet. Så är inte fallet idag.

Jag hade noterat att 600 flaskor skulle släppas på Systemet den 16 mars. Planen var att vara på hugget klockan 10.00 när de släpptes. Tydligen var jag lite långsam vid tangenterna för jag blev utan. Ja, att det var färre än 100 som släpptes online gjorde konkurrensen om flaskorna än mer mördande. Inom 15 sekunder var de slut.

Någonstans hade jag anat detta. För veckan innan tittade jag in hos Vinissimus. Och se där - de hade ju dessa viner tillgängliga under några dagar. Precis när jag hade beställt tre stycken var det slut.

Jag är ett stort fan av Systembolaget - men inser att andra källor behöver hittas om man vill åt de där vinerna där efterfrågan vida överstiger tillgången.

Paketet levererades av ett UPS-bud!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar