tisdag 10 maj 2022

Middag med vinprovning med G. och M.

Innan jag börjar vill jag säga att de flesta bilderna i detta inlägg är tagna av en av gästerna, min väninna sedan studietiden, G.
Inte den ovan dock, den har Anders tagit - här sitter jag med våra gäster i vårt bibliotek, som har kommit att bli vårt nya matrum på helgerna.
Min väninna G.
Vi lärde känna varandra under nationslivet.  
Som till stor del utspelades på Värmlands nation.
I Uppsala.
Vi fick våra första barn med en månads mellanrum, vilket fick oss att svetsas samman extra under denna period. Med många museibesök och fikan tillsammans. Allt på trivsamt promenadavstånd från våra respektive hem (Söder respektive Vasastan).
Även Anders och M. kom att spendera tid tillsammans som föräldralediga.
Nu har det gått några år, inga barnvagnar är involverade och barnen har egna aktiviteter.
Och vi vuxna har återgått till umgänget innan barnen.
Vilket tycks vara ganska trivsamt det med, tycks det! :)
Jag hade styrt upp en vinprovning, bestående av tre olika vinflaskor från producenten Penfold's. Jag serverade alla tre i karaffer samtidigt, en halv- respektive helflaska av samma och en betydligt dyrare flaska. Kunde man skilja dem åt?
Anders kammade hem alla rätt - medan gästerna hade två rätt av tre. Det tolkar jag ändå som en inte alldeles tokig provning.
G. undrade var jag lagrar alla mina dekorationer mellan varven.
Jo, jag skulle behöva ett magasin för dem... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar