måndag 7 november 2022

Allhelgonahelgen 2022

De senaste åren har vi ju haft anledning att fira Allhelgona ordentligt.
Tyvärr, måste jag säga.
Först svängde vi förbi Anders mammas grav, placerade en krans och tände några ljus.
Därefter bar det vidare till Uppsala.
E. och C. hade varit i den centrala chokladfabriken och köpt litet gott - en rad per person...
När mörkret väl lagt sig var det dags att gå vidare...
..mot gamla kyrkogården...
Första stoppet (och även sista)...
var vid mina föräldrars gravplats.
Även min farmor och farfar samt en faster vilar här.
Båda C.s föräldrar är döda, men begravda i norra Sverige. För dem och för andra avlidna tände vi även ljus.
Väldigt stämningsfullt.
Sedan bar det iväg tillbaka till E. och C.
Sigrid och jag hade bakad morotskaka och fixat toppingen hemma.
Nu var det bara att dekorera.
Sedan var det bara att hugga in på middagen.
Som E. och jag hade varit och hämtat medan Anders och C. hade bäddat iordning husets övernattningslägenhet.
Gott. Men mäktigt. Sigrid hade beställt sushi istället.
Och det är ju inga problem var maten ska hämtas.
Viktigare att alla får vad de vill.
Allt är väldigt nära varandra dessutom.
Centrala Uppsala är inte jättestort.
Om än kanonmysigt.
Jag satt och njöt.
Jag hade även fixat iordning en vinprovning.
Återkommer till den imorgon.
Mätta och belåtna tog vi oss ner till övernattningslägenheten.
För att morgonen därpå stiga in till en ordentlig hotelliknande frukost!


Allt fanns!
Om vi ville ha äggröra?
Ja tack!
Stort tack för denna gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar