fredag 25 november 2022

Julbord med kollegorna...

Detta år bar det iväg till Stortorgskällaren för julbord med kollegorna.
Plura, Eldkvarns fronfigur, står bakom detta julbord.
Rustika bord (och en helt fantastiskt vacker toalettinredning av mer gammaldags snitt) och handfasta servettbrytningar utan krusiduller.
Som det ska i denna omgivning!
Hur var det då?
Det var gott, men kanske ingen topp (jag tror faktiskt att jag har blivit bortskämd med riktigt bra julbord helt enkelt, inte minst förra veckan).
Största problemet var egentligen att det var så trångt.
Detta gjorde att man (jag) öste på galet och vist, 7 rundor blev 3.
Om jag skulle hämta något måste stackars T. resa på sig , vilket hon gärna gjorde men det känns trist att störa någon hela tiden.
Det är svårt att göra placeringarna på annat vis i ett gammalt hus mitt i gamla stan.
Och det var jättemysigt att vara i gamla stan.
Och se julmarknaden utanför.
Buffetborden var täckta av tyger i krossat sammet.
Det fanns ofta ett alternativ av allt. Vilket ju är vackert det. Ingen lutfisk dock.
Och vackra uppläggningsfat.
Och nog ser det (och var) inbjudande ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar