lördag 30 september 2023

Rekord!

Nu finns det ju en hel hord människor som springer betydligt snabbare! - Det är inget världsrekord på ingång - tvärtom!!


Men faktum är att jag är ingen långdistanslöpare - mitt rekord någonsin ligger på 1:01:02 timme för en mil. Ett mål jag uppnådde på midnattsloppet på söder för ganska exakt 20 år sedan.
Jag hade tänkt försöka förbättra mig ner till 1:06 innan det vart för halt och kallt detta år. Och nu är det uppnått!
Underbart!
Saken var att Arvid frågade om vi skulle springa tillsammans. Jo, han vet att jag springer såååå långsamt men han hade ändå träningsvärk.
Sagt och gjort.
Från början sprang vi ganska jämnt, i ett lugnt tempo.
Sedan försvann han som från jordens yta.
Döm min förvåning då jag fick syn på honom strax framför mig i spåret.
Vad hade hänt?
Han hade tagit det lugnt, bytt musik och jag vet inte allt - men nu fick han fart.
Och jag med för jag hade börjat ana att detta kunde sluta med ett personligt rekord!!!
Finaste komplimangen av alla var faktiskt då Arvid efteråt sade att han tyckte att jag hade bättre tempo än han hade trott och mycket bättre tempo än då vi sprungit ihop tidigare.
Jag tror att han har rätt.
Och jag tror att förbättringen kommer dels av skorna, kolfiberskorna men främst av Garmin-klockan.
Men så mycket snabbare än så här blir det inte.
Det har det aldrig varit tidigare. Och jag är väldigt nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar