onsdag 20 september 2023

Star Wars- Rollspelskalas!

Håller på att rensa min arbetsdator på bilder - och vad hittade jag där? Arvids kalas med kompisar från 2019....
Jag gick verkligen all-in på barnkalasen. Vilket jag är fruktansvärt glad över idag - det var ett sant nöje att fundera ut teman - jag tycker ju fortfarande att sådant är väldigt roligt!
Just detta med rollspel är inget jag eller Anders hade sysslat med - men det fixade Arvid själv med sig själv bakom spakarna. Rollspelet hade jag köpt på Tradera, men att rollspel var populärt var tack vare en fritidsledare som körde sådana någon veckodag efter skolan. Följt av ofta förekommande rollspelsaftnar på övervåningen hemma hos oss under denna period, varför det var helt rätt tema det året!!!
Att jag valde stjärnornas krig som rollspelstema istället för andra varianter var heller ingen tillfällighet - Star Wars var en stor del av Arvids barndom: såväl i spel-, film- eller legoform!

2 kommentarer:

  1. Många tycker att det är jobbigt att ha barnkalas. Jag tyckte det var såååå roligt och hittade på olika aktiviteter, bl a dockteater. Tyckte det blev lite tråkigt när barnen inte längre ville ha kalas.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lena! Jag håller helt med - trist när de inte vill ha kalas längre. Vi hörs!//Lena

      Radera