tisdag 23 november 2021

Tillbaka till arbetsplats i biblioteket

 Hela hösten har väggar varit delvis bortsågade och golv likaså.
Nya bitar har sågats bort och eventuella fuktskador mätts.
Böckerna har legat i travar i salong och hall.
Det har sakta men säkert blivit allt rörigare.
Ingenting man verkligen trivs i.
Så till slut kom vändningen.

Under de sista tre veckorna har renoveringen genomförts och då fick jag ta min tillflykt till övervåningen, se bild nedan. Inte dåligt, men det är skönt att sitta i eget rum....
Så i fredags blev så ÄNTLIGEN biblioteket klart för inflyttning igen.
Inte nog med det det har blivit såååå fint.
Golv i fiskbensmönster av marmor (utifall någon fler diskmaskin i framtiden kan komma att läcka så hiskeligt som den vi hade kommer inte vårt golv att behöva brytas upp).
Och Morristapeter på väggarna!
Såååå fint!
Böckerna har ju inte kommit upp, men det får ta sin tid - vi vill passa på att torka av dem alla innan vi sätter in dem igen. Och de är ju ganska många.
Dessutom ska vi sätta dem i en litet annan ordning - mer utpräglat än vad vi hade tidigare - skönlitteratur för sig, historia för sig, psykologi, servettbrytning, mat, vin...
Jag kommer på mig själv med att bara sitta och njuta mellan varven....

2 kommentarer:

  1. En mycket bra ordning som gör det enklare att hitta böckerna sedan särskilt med författarna i bokstavsordning under resp grupp. Erkänner tog tid att ordna hos mig men jag hade en ordning efter när en enskild bok var inköpt. Tyckte det funkade bra men detta är än bättre
    Kram E

    SvaraRadera