måndag 27 januari 2020

Hårtransplantation

Igår när jag stod i duschen efter vi hade sprungit vårt mysiga (numera) milalopp hörde jag att de ringde på dörren. Anders öppnade. Sedan hörde jag röster från köket. Jag kände inte igen nykomlingen men tänkte att det nog var en granne.

Det var min gamla kollega, numera vän, F.M. Han hade varit i Istanbul för någon, snart några veckor för en hårtransplantation. Jag tror att det var  6000 hårsäckar som hade flyttats från nacken till ovansidan av huvudet. Det såg ut som om alla hårsäckar innehöll svart hår. ( Han är rödblond). Det var blod berättade han. Hela huvudet var rakat. Han hade jobbat hemifrån senaste veckan. Hade svårt att sova då det gjorde ont vilket övergick till att kännas hårt och obekvämt. Han kunde slumra några timmar, jobba, slumra.... På torsdag får han duscha huvudet för första gången. 

Jag tycker att det var modigt gjort.
 Det är ett stort ingrepp. 
Jag känner mig också väldigt hedrad för att kom och hälsade på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar