söndag 19 januari 2020

Mer böcker...

 
Syrran och hennes sambo C. var förbi. De har nyligen flyttat ihop och köpt en ganska stor lägenhet i Uppsala. Nu visar det sig ju att vissa saker måste avyttras - det blir för trångt. Under dagen hade de åkt till auktionsverket med möbler. Men böckerna...De är båda litet av bokmalar, med allt vad det innebär. 
Ville vi kanske?
 
Det klart vi ville. Problemet är ju bara att vi har problem med att få in dem vi redan har. Vi blev aldrig riktigt färdig med hur vi skulle förvara mina föräldrars böcker (i barndomshemmet fanns bla ett rum på 36 kvm, fullständigt tapetserat med bokhyllor. Några bokhyllor stod dessutom som solitärer mitt i rummet... Vi, syrran och jag, lämnade faktiskt de flesta, just då var det så mycket som måste bort och vi kände väl att vi inte riktigt varken orkade/hann ta hand om allt).
Dessutom har både Anders och jag köpt på oss en hel del böcker genom åren. De senaste åren har Anders köpt så mycket böcker (han läser extremt mycket, har vi inget inbokat har han inga problem att läsa i stort sett oavbrutet hela helgen, med pauser runt måltiderna. Det klarar inte riktigt jag.) att han faktiskt har gett sig själv köpförbud mellan varven.
Nåväl, det är ett kärt nöje. 
Det är svårt att vara lagom. Alltför rena (på saker, inte på smuts) hushåll kan jag tycka ger ett ganska opersonligt intryck. Om än fräscht. Men det finns ju gränser åt andra hållet också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar