torsdag 29 augusti 2013

Dukning i grekist tema.

 

 Turkost och vitt ÄR Grekland för mig (Trots att jag bara har varit i Aten där inte den turkosa färgen direkt anfaller en vid varenda gatuhörn).
En lång turkos duk var därför självskriven. Av en händelse har vi även 12 servetter som går i turkost alternativt, turkost och vitt. Blockljus i turkost och vanliga vita ljus i tre turkos/vita ljusstakar.
Vad som utmärkte kvällens dukning var alla dessa snäckor som ligger på bordets mitt - jag köpte 12 små påsar på internet som jag sedan strödde ut över bordet. Snäckorna var en viktig detalj skulle jag nog säga, satte ganska mycket prägel på dukningen. Jämte allt det turkosa...
 Arvid och Sigrid och deras egna gäst, A, skulle först sitta med oss vuxna. Men då de fick syn på alla snäckor, ändrade de sig: "Kan inte vi få duka ett eget bord, med egna snäckor?" Sagt och gjort. Arvids barnbord passade dessutom väldigt bra in i det grekiska temat (Arvid hade tänkt ha en vit linneduk från början, men tyckte att bordets färg i sig passade bra in på temat för kvällen.
Servettbrytningen, fisken, kommer i en blogg i din närhet inom en (någorlunda) snar framtid (fredagen den 1 oktober för att vara exakt. Ja, pinsamt, men sant jag har brutit olika servettbrytningar nu som jag har lagt in på fredagar här på bloggen till och med mars nästa år).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar