torsdag 2 juli 2020

Noll lokalsinne - suck!

 Bilden ovan är från aug 2011 då Arvid var en dag på mitt arbete.
 ...ett år senare, 2012 i juli. 6 år.
 Nå det var inte det som detta skulle handla om, utan bristande lokalsinne.
Det hade kommit ett paket till mig som jag måste hämta på ett ställe längre bort än vanligt.
 Då vi, jag och Arvid, tittade på kartan i lugn och ro fann vi att det låg halvvägs på väg  till ett slott.
 
Varför inte förlänga cykelfärden och ta en fika på slottet, som fungerar som ett konferenshotell? 
Problemen började redan då vi skulle till paketuthämtningsstället. Var fanns det?
 
Vi tittade på kartan och tyckte att vi begrep exakt, lade ner mobilen i cykelkorgen och....borta.
Vi tittade ånyo på kartan och tyckte att vi begrep exakt, lade ner mobilen i cykelkorgen och....borta.
 
Till slut fick vi fråga efter vägen...
 
Vi passerade inget slott, utan cyklade hem igen efter uthämtat paket.
Om det inte regnar kanske vi vågar oss på ett nytt försök i eftermiddag.
 
Men då direkt till slottet utan några andra svåra stopp.
Att helt sakna lokalsinne är faktiskt ett handikapp. Det är egentligen enda orsaken till att jag inte tycker om att köra bil. Förutom i Uppsala, där jag är uppvuxen, är det helt tomt i skallen så snart jag sätter mig bakom ratten.
Jag har absolut ingen aning om vart jag ska.
Att då börja ta snabba beslut om att svänga vänster eller höger...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar