onsdag 16 december 2020

Nedräkning inför jul: Nya sätt att umgås på

Är det något som corona har lärt oss är det väl att se till att träffas på andra sätt än tidigare.
Och allt går ju.
Om man vill.
Jag hade bjudit in på servettbrytning på facebook.
Julinspirerade vikningar!
Jag var nervös innan: Tänk om ingen skulle ansluta. Om tekniken inte fungerade. Eller om jag glömde bort hur jag skulle vika.
Jag hade verkligen inte behövt oroa mig. 
Båda äldre och nyare bekantskaper anslöt.
Och det var sååå trevligt!
Så att bjuda in på ett hobbyevent som kan genomföras via digitala medier är ingen dum idé!
Tvärtom!
Ett och annat gott skratt brev det onekligen!

2 kommentarer:

  1. Vilket roligt event!
    Ja, verkligen nya sätt att umgås på, pandemin är fruktansvärd, men den har också öppnat vår ögon för alternativ.
    Jag har varje dag minst en , ofta två "träffar". Antingen en fika under dagen eller ett glas vin på kvällen tillsammans med familj och vänner. Så roligt. Vi pratar om vilken kaka vi äter eller vilket vin vi dricker och umgås, härligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med!
      Ikväll ska jag skypea med vin vän som bor i Zurich, Schweiz. Vi provar kaffe! Så avstånd spelar ju ingen roll längre. Vi har "stambokningar" så vi ses ungefär varannan månad. Jättetrevligt. Det vore ju självfallet roligast att träffas irl, men just med honom skulle ju det bli sällan annars.//Lena

      Radera