söndag 30 maj 2021

Middag hos S. och T.

Det är drygt ett år sedan S. och T. gifte sig. I stadshuset. Jag och 2 andra var närvarande. Anders mamma hade avlidit (i Covid) veckan innan. Han orkade helt enkelt inte delta
Men nu...
Champagne till de andra.
Jag hade valt att ta bilen och fick därför en mousserande alkoholfri variant.
Alldeles själv.
Den var riktigt god.
Jag ser ju litet missnöjd ut på bilden. :) 
Men jag var väldigt nöjd med mitt bilval - kommer nog att vilja ta bilen mellan varven - det ÄR skönt att slippa ta sig mellan olika färdmedel mitt i natten när det är dags att ta sig hem...
Inser jag nu.
Det var en sådan där härlig vårkväll då solen värmer länge.
Vi ville nästan inte a oss vidare.
T. ställde sig bredvid grillen.
Kummel, sparris och zuccini passerade grillen medan vi satt och tittade på.
Dukningen....väloljat ekbord - slår det mesta!
Servetterna var dukade som näckrosen.
Detta har jag verkligen längtat efter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar