lördag 29 maj 2021

Våååår!

Om våren är favoritsäsongen är syrénen favoritblomman.
Jag älskar verkligen syréner, i alla färger.
Förutom liljekonvalj.
De vita syrénen är kanske enklare att duka med, färgmässigt.
Men jag undrar om kanske inte de lila doftar mer?
Liljekonvalj- och syréndoft är bland det bästa jag vet.
Hade länge en parfym Diorissimo, som doftade just så...
mmmmm....
Medan jag var runt och klippte ner buskaget på syrenblommor, fixade Anders kvällsmaten.
Pekagratäng, ranapasta och oxfilé - familjens räddningsplanka många fredagar då orken att stå i köket inte riktigt finns.
Och så är det riktigt gott!

2 kommentarer:

  1. Syrener och liljekonvaljer, underbart.
    Syrener har jag här i trädgården, men har inte sett några liljekonvaljer i år.
    God mat också.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, liljekonvalj är det tomt på här också, tyvärr. Tack detsamma!//Lena

      Radera