fredag 27 augusti 2021

Servetter, servetter, överallt servetter....

 
En tidigare kollega hörde av sig.
Hon skulle ha bröllop.
100 gäster var bjudna, hon hade 30 servetter.
Kunde hon få låna av mig?
Spontant kom jag bara att tänka på mina  stora servetter (64x64 cm och mer)
De lånar jag inte ut.
Inte mina Signe Sohlman (drakmönstrade) heller.
Sedan har jag nog inte så många.
Vita.
Men jag har ju många andra färger. 
Nej det var just vita som behövdes.
Hmmm...då undrar jag om jag har.
Jag började titta efter...
75 servetter senare...
I storlek 40x40 cm, något dussin kanske något större.
Egentligen är jag inte jättepigg på att låna ut saker.
Åtminstone inte till dem jag inte känner så väl.
Ibland kan det bli svårt att få tillbaka sakerna.
Någon gång inte alls.
Men kollegan känns som att hon har koll på läget.

Nu kändes det dessutom kul att inse hur många servetter jag faktiskt har.
Ser fram emot bröllopsbilderna.
Och då inte enbart servettbilder! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar