onsdag 18 augusti 2021

Sigrid har föräldrafritt

Sigrid har hängt en hel del med kompisar under sommaren. 
Förutom tältning och överraskningsparty, har det varit med någon familjs båt, åkt SUP, mycket bad och annat.
Kul!
Så förra veckan var det en FF hemma hos en kompis.
Mellan kl 18-22.
Sigrid var alldeles lyrisk då hon kom hem.
Kunde inte hon få ha samma?
De, Arvid och hon, har under senaste året oftast stannat hemma då vi varit bjudna till Anders och mina vänner. Men det har varit under förutsättning att de har varit bara de två. Och att de har hållit sig hemma på kvällen.
Party hemma hos oss utan oss vuxna, det är nytt.
 För oss.
Så i fredags var det så dags.
5 kompisar var bjudna, 4 kunde komma.
Vi fick strikta restriktioner att inte komma hem förrän kl 22.
Nå vi började med en rejäl långpromenad innan vi gick på en restaurang - vi ville ändå kunna komma hem fort utifall att....
En rejäl 3-rätters och det börjar bli dags.
Sigrid hade frågat innan om de kunde få baka.
Det var ok, bara de städade efter sig. Vilket de hade gjort.
En baktävling var litet kvällens höjdpunkt.
Sigrid hade varit domare och hade spelat in delar av det.
Hon hade intervjuat deltagarna och sedan klippt samman allt till en 10 min lång film.
Jag fick se resultatet av klippningen dagen därpå.
De har verkligen riktigt bra humor. 
Mer roligt än gott kanske, men som sagt, det märktes att de hade haft roligt.
Då vi åter var hemma var det bara en kompis kvar
Sigrid och jag traskade iväg genom skogen så att hon skulle slippa gå i mörkret själv.
Arvid hade fått vara hemma, men han valde att försvinna iväg på ett annat FF.
Väl hemma igen fick jag ett samtal från honom - kunde jag inte komma och hämta honom.
Det var så mörkt ute.
Han må vara större, tyngre och starkare än jag, men han är fortfarande lille lille Arvid.
Väl hemma igen visade min stegräknare på 30.000 steg!
Tuff dag!
Men rolig, även för oss vuxna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar