fredag 29 januari 2021

Servettbrytningen: Kvadrater på höjd

För några veckor sedan fick vi detta mail till bloggens mailadress:

"Hej Lena!

 

Vi känner inte varandra, men jag ville tacka för allt du har lärt mig. Jag hittade er blogg för ett par år sedan när jag var på jakt efter nya servettbrytningar. Numera tittar jag in varje vecka för att se vilka nya fina duknings- och brytningsidéer du har.

 

Förutom att jag har lärt mig många servettbrytningar direkt av dig, så har jag också blivit mycket bättre på att lista ut hur jag kan göra när jag ser en ny (färdig) version. Lika duktig som du är jag ändå inte än.

 

Jag hittade två bilder på nätet och ville visa dem för dig. Jag sitter här och försöker, men får inte riktigt till dem. Det är svårare när jag bara ser dem från ena hållet. Råkar du känna till dem? ..."

 

"...Tack för all inspiration du sprider, och hoppas veckoslutet är lika soligt hos dig som här!" 


GISSA OM JAG BLEV GLAD!!!! 

Jätteglad! Och jättemallig! 

Så fint skrivet! 

Så fina och vänliga ord! 

Det värmde verkligen. 

Sedan dess har jag legat i hårdträning. 

Och skam den som ger sig; ett tu tre lossnade det! 

Jag tror att den ena ska brytas så här. 

Den andra var betydligt svårare...Vi får se om jag lyckas få till den... 

Stort tack M. för Dina fina ord. 

Och vid fler undringar, tveka inte att maila - för det är ju det jag vill...

Vänd på servetten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar