onsdag 7 oktober 2020

Arbetsdag på kontoret och AW därefter

 

Det finns onekligen saker som jag verkligen uppskattar med att arbeta hemifrån...
Vägen till pendeltåget är onekligen en sak det kommer att ta låååång tid innan jag kommer att sakna.
Att inte se riktigt var man sätter ner foten, rädslan för att halka under stora delar av året, för att trampa på en orm, för att råka på ett vildsvin...
Sedan finns det ju saker jag verkligen saknar.
Dessa kollegor utgjorde mitt lunchsällskap nästan dagligdags fram tills i mars.

Jag kan verkligen sakna våra samtal.

Mer dem som tangerar det personliga planet än rent arbetsrelaterade.

Efter en dag då tre av oss varit på kontoret (vilket för min del inträffar ungefär en gång i månaden) passade vi på att ta en aw.
På skvallerhörnan.
Mer ölhak än vinbar.
Men trevligt.
Med trevligt sällskap funkar ju det mesta.

2 kommentarer:

  1. Kan förstå att man saknar arbetskamrater när man jobbar hemma.
    Att jobba hemifrån har både för-och nackdelar.
    Första bilen är helt svart, censurerad, hi,hi?
    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Första bilden ÄR en bild tagen på min morgonpromenad på väg till stationen. .. 😊Ingen höjdare direkt. ..

      Radera