lördag 3 oktober 2020

Torsdagskväll i boxningshallen....

En av Arvids kompisar har boxats under några år nu. Arvid ville börja.
Jag skulle ljuga om jag påstod att det var något jag tyckte var en så väldigt bra idé.
Dels har jag fördomar mot hela boxningskulturen. Tycker att de från sporten som hörs i media har en verkar leva i någon form av machokultur med en människosyn (och kvinnosyn) som jag har svårt för.
Dessutom är jag ju självfallet rädd för att Arvid ska bli slagen i huvudet.
Både kompisens mamma och boxningsledaren försäkrade om att några slag mot huvudet inte förekommer såvida man inte "sparrar" mot en annan person.
Och det gör man om man ska tävla inom boxning.
Annars slår man mot kuddar och säckar.
Och Arvid vill tävla inom boxning lika litet som inom tennis.
Han föredrar träningen...
Av vad jag såg så såg det bra ut...
Så vi kör.
Åtminstone denna termin.

2 kommentarer:

  1. Förstår dina funderingar kring "The noble art of self defence". Helt klart en brittisk förklaring för att slåss.
    Men tror att träningen är väldigt bra och bra att lära sig självförsvar.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) Jo du har helt rätt. Och Arvid tycker verkligen om att ta ut sig.

      Radera