torsdag 15 oktober 2020

Förkylning - inte covid!

Hela förra veckan var Sigrid hemma med en rejäl förkylning. Den här veckan är det min och Arvids tur. Arvid är tillbaka i skolan idag - jag är hemma veckan ut.

Beställde ett covidtest som levererades med taxi. Taxin väntade fint när jag genomförde testet. Ett drygt dygn senare fanns resultatet i min mobil - negativt!

Vad skönt! Med annalkande tentavecka för studenterna och krav på att alla i den studentgrupp (där vi lärare ju ingår) som har någon smittad ska vara hemma i tio dagar känns det som att följderna av en smitta påverkar många. Så skönt på många sätt att det bara var en förkylning!

Under dagen kör jag veckans övningar hemifrån i komprimerad form via zoom. Inte som att vara på plats, men med en förkylning som biter sig fast blir det ändå en bra lösning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar