lördag 10 oktober 2020

Förberedelser inför kvällen...

Ikväll ska några goda vänner komma på middag.
Något jag verkligen ser fram emot.
Medan barnen var på tennis igår kväll, passade jag på med att köpa hem det sista.
Och plocka blad i lämpliga färger för temat.
Jag köpte blommor då jag ändå var i den stora affären.
Dem placerade jag på en lång oasis i jardinjären från tidigt 1900-tal.
Jugend kvinnor kommer att passa väl in i temat...
Det gör i och för sig inte räk- & parmesanröran men den såg såååå god ut. Blir perfekt till fördrinken.
Tillsammans med de sweet chili kryddade råg crispen som kvinnan bakom fiskdisken tipsade om.
En annan sak som helt faller ur temat är den kroatiska osten. Har aldrig provat, men tänker att det vore kul att förändra ostbrickan med något nytt också...
Jugendkvinnor kommer att passa fint in i dukningen. Dessa är mina favoriter (efter de än högre kandelabrarna i mässing).
Men de behöver putsas...
Bäst att sätta igång...

2 kommentarer:

  1. Så fint och gott det ser ut!
    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ska du ha Lena! Jo, det vart lika trevligt som det ser ut.
      Trevlig fortsättning på helgen!

      Radera