måndag 2 januari 2023

Första januari 2023...

Min löparrunda hade övergått i en rofylld och vacker långpromenad.
Solnedgången (1430) spred ett rosa sken över nejden.
Bro Hof Slott tronade vackert på sin höjd.
Mitt i allt detta ringde telefonen.
"Mamma kan vi vara hemma hos oss istället för hos H. ikväll? De kommer runt fem."
Inget telefonsamtal hade kunnat komma lägligare.
Jag hade lovat att köra Arvid och två av hans kompisar till kompisen H. som bor längs med väldigt slingriga vägar. Idag var det dessutom väldigt halt hade jag redan noterat. Puh!
"Men vad ska ni äta?"
Det fixade Arvid.
Medan jag tog mig hem  ( hade kommit 1 h och 37 minuters gångavstånd från hemmet enligt gps).
Arvid sade att de inte behövde ha någon speciell dukning. De skulle spela brädspel.
Nåväl... De skulle ju äta också...☺️
Tänkte jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar