måndag 30 januari 2023

Vinbar: Grus grus

Det måste ha varit något alldeles speciellt med mitt inlägg om vinbaren i Sundbyberg. Eller inte just inlägget, utan kanske mer hur jag har beskrivit den.
Jag och en kompis skulle äta lunch i veckan, indiskt brukar det bli. Hon undrade om vi inte kunde ses på den där vinbaren i Sundbyberg istället för den verkade så mysig.
Även Anders hade gått igång på den - kunde inte han också haka på nästa gång jag skulle dit, för den verkar verkligen vara någonting alldeles extra?
Nå, jag ville ju inte gå på samma vinbar med en dags mellanrum.
Skulle vi ta någon annan?
Vi, Anders, jag och E beslutade oss för att testa Grus Grus.
Anders bokade bord innan. Bra tänkt, för det var fullsatt.
Vi testade deras vinprovningsförslag, 3 viner, jag tror att Anders kommer att skriva om dem inom en snar framtid, på, för oss, nya druvor.
Annars var det ganska trist mat om jag ska vara ärlig, inte en krydda oavsett vad vi valde. Så vi testar nog andra istället.
Nästa gång är det E. som ska välja. Han sade att han nog gärna återgår till...Sundbybergs Vinbar...
Men trevligt var det.
Vi testade några fler viner på halvglas när vi ändå var i farten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar