söndag 29 januari 2023

Nya tider hos postgårdsromantikerna

Gårdagens inlägg kunde ha börjat redan tidigare på eftermiddagen.
När Arvid fick höra att Anders och jag skulle bort på middag undrade om han kunde få bjuda hem några kompisar?
Självfallet kunde han det.
Just som jag kom ut från duschen efter lunchens löprunda fick jag syn på flera bilar på vår uppfart.
Vad var detta?
Jo, de (han och hans klasskompisar) hade slutat tidigare på skolan den dagen.
Två av tjejerna i gruppen har egna EPA-traktorer. De var 7 personer totalt.
Och då vart det ju ganska smidigt att ta sig till oss.
De har blivit så stora.
Och förståndiga.
Medan jag återgick till att arbeta vad som var kvar på min arbetsdag hörde jag hur skratten ekade i köket medan de spelade olika spel.
Kul!
När vi kom hem strax efter midnatt hade de precis åkt hem.
En toppenkväll för hela familjen med andra ord.
Även för Sigrid som sov över hos en kompis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar