torsdag 14 januari 2010

Enkel vardagsmat med 3 ingredienser: Pestokyckling med pasta!

Även om jag är väldigt road av matlagning, gör jag gärna extremt enkla rätter mellan varven. Kanske det är därför jag fortfarande tycker att det är roligt att laborera i köket.
Denna rätt tar inte lång tid och innehåller endast 3 ingredienser - 5 om man tar hänsyn till vatten och salt som pastan kokar i:
  • 1 kg kycklingfiléer
  • 1 burk pesto, grön.
  • 250 gr pasta.

Lägg kycklingfiléerna i en smord eldfast form. Täck dem med ett rejält lager med pesto. In i ugnen 175 grader Celsius under cirka 20-25 minuter. Koka under tiden upp pastan. Blanda ner överbliven mängd pesto i pastan. Servera.

4 kommentarer:

  1. Låter underbart god, detta måste jag testa, ha en fin dag, kram

    SvaraRadera
  2. Pesto är en riktigt bra grej! Funkar säkert med quornfiléer också...
    Har haft fullt upp här med inskolning och en del annat, vi får klämma in en liten fika snart!

    SvaraRadera
  3. Åh, så mumsigt det verkar!

    Här inne blir man såååå hungrig när man ser alla dina fina matbidler och läser recepten!

    Måste säga att jag blev helt betagen av din vackra matplats!
    Så ljust och fint! (skrev hon avundsjukt, hahaha)

    Den lilla ängeln vid bordet var också helt bedårande!

    Ha en fin helg!

    Kram

    Flisan

    SvaraRadera
  4. Glömde ju att berätta att jag lagt till dig på min blogglista hoppas att det inte gjorde något!

    Kram igen!

    Flisan

    SvaraRadera