lördag 8 februari 2020

Lunch på Eatary med barndomsvännerna!

 Någon har jobbat i Kista, den andra vid Norra station och den tredje i Upplands Väsby. Det var inte alldeles enkelt att få ihop en gemensam lunch då. Men nu har våra jobb flyttat närmare varandra + kanske att våra barn har blivit äldre. Faktum är att det har blivit enklare att ses helt enkelt. 

Kul!

Denna gång hade vi bestämt oss för att äta lunch ihop. På Eatary. Alla hade vi arbetat upp en del flextid så att vi hann äta en ganska lång lunch.
För det finns ju alltid någonting att prata om. Och det tar inte särskilt lång tid förrän vi är ute på ganska djupt vatten.
Jag tror aldrig att vi pratar jobb. Men det gör jag inte heller med de kollegor (som jag antar är mer att betrakta som vänner snart, var går egentligen gränsen? När man törs/vill vara privat med varandra skulle jag säga.) jag äter oftast med. Eller med andra vänner. Det blir oftast samtal om mellanmänskliga relationer tror jag. Högt som lågt. Hur folk beter sig helt enkelt.
Alltid lika fascinerande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar