söndag 9 februari 2020

Min fantastiska väninna på Stadsteatern

Min fantastiska väninna på Stadsteatern/Kulturhuset vid Årsta torg en lördag i febrauri.
Jag älskade de fyra böckerna i serien och sträckläste dem under en sommar. Lena läste dem också.
Böckerna är riktigt bra och jag räknar dem som några av de bästa jag har läst.
Förväntningarna var med andra ord högt ställda.
Tack och lov lever teatern upp till förväntningarna.
Handlingen är trogen böckerna - fyra böcker på fyra timmar.
De centrala och viktiga avsnitten är med - mycket bra gjort att få med så mycket utan att det stressas igenom!
Men skådespelarinsatserna är de jag helst lyfter fram.
Mycket bra överlag! Maja Rung fantastisk som Lenú. Ruth Vega Fernandez lika bra som Lila. Vill även lyfta fram Peter Gardiner i sina olika roller och Fredrik Lyckes tolkning av Nino Sarratore som hamnar på gränsen till en parodi på en självgod, manlig intellektuell. På gränsen - men inte över gränsen. Människotypen känns mycket väl igen.
Vi postgårdsromantiker rekommenderar verkligen denna teater!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar