måndag 16 mars 2020

Hemgjord salsiccia


Efter att vi och mina barndomsvänner var på al dente och jag och Sigrid lärde oss göra salsiccia har jag försökt göra korv hemmavid med jämna mellanrum. För att inte glömma bort hur man gjorde.
Just nu känns det inte som om man gärna vill vara hemma istället för att ta sig in till staden oavsett om det är för museibesök, biljard eller bara fika. Då finns det ju också utrymme att faktiskt göra mat som även tar tid i anspråk.
 Denna gång hade jag köpt på mig 3 kg kött...
 ...det blev en ganska långvarig stund över köttmaskinen...
Jag bytte ut kryddningen, citron mot tacoskryddor. Detta skulle visa sig vara ett stort plus då det kom till barnen.
I dessa tider skulle man nästan kunna påstå att vi har hamstrat, om inte toapapper, så åtminstone hemgjord korv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar