onsdag 18 mars 2020

Arbeta hemifrån...

Vi är ombedda att arbeta hemifrån i mån av möjlighet. Jag hade nog på känn att det skulle kunna bli så, varför jag tog med mig datorn då jag lämnade kontoret igår. Skypemötet idag blev dessvärre inställt på grund av överbelastning av nätet. Annars kommer nog de nätbaserade mötena att få en rejäl uppgång även efter detta.

Det kan nog var ganska skönt att slippa resorna in till jobbet ett tag. Men sedan kan det nog bli ganska ensamt.

Hörde att man i vissa länder har förbjudit besök på äldreboende. Jag kan förstå tanken, man vill försvåra spridningen bland de äldre. Men om smittan ändå skulle spridas där och släktingarna inte hinner komma i tid...Kan tycka att det är ganska skönt att ingen av mina föräldrar är i livet just nu. Jag fick ju dela den sista tiden med båda, vilket jag är enormt tacksam över.

2 kommentarer:

  1. Viruset börjar slå mot Sverige också och bra om fler gör som du, jobbar hemifrån om man kan.
    Hemskt läge här i Spanien.
    Sköt om er!

    SvaraRadera
  2. Jo, jag har hört det! Är du i karantän nu, eller kan Du ta dig hem?

    SvaraRadera