lördag 14 mars 2020

Middag hos familjen F-J, söder om stan.

 Min väninna G. från studietiden och hennes familj hade bjudit in på middag! 
 Bordet var dukat i vårlika färger.
Fördrinken campari.
 Anders hade rätt både på land och druva (Australien och Shiraz) på ena flaskan vid vinprovningen. Faktiskt riktigt starkt - jag gick bort mig alldeles!
 Det märks att vi känner varandra väl, även om det var länge sedan vi sågs..
 Arvid och Sigrid har fått smak för att vara hemma då vi är bortbjudna. Kanske att man kan märka att vi ses för sällan - de hinner inte upparbeta någon nära kontakt med barnen vars föräldrar vi umgås med mer sällan. Inget ovanligt, så var det nog för mig och syrran också då vi var små. Och för andra barn som hänger med till föräldrarnas vänner en bit bort.
Väldigt gott!
 Här sitter vi!
Har jag berättat det - G:s farfar finns avporträtterad i olja i en av nationshusen i Uppsala? Anledning: Han var inspektor där, ganska många år före oss.
 
 Jag tror att alla vi fyra vuxna kan beskrivas som ganska "smidiga" och omtänksamma människor.
 Nu tycks vi kanske alla börjat ifrågasätta varför. Kanske dags att modernisera "behandla andra som du vill att de ska behandla dig" till "behandla andra som de behandlar dig".
Spännande att vi har börjat reagera på detta alla fyra ungefär samtidigt. Ingen fara, ingen av oss har några planer på att gå bärsärkagång litet i största allmänhet... :)
Alltid spännande med trevliga personer. Man lär sig en hel del både om dem och om sig själv.
Samtalsämnena tar så spännande vändningar.

2 kommentarer:

  1. Trevlig tillställning!
    Känner igen flaskan till höger, från Spanien. Har druckit detta vin och gillade det.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anders skämdes litet för att han missade det spanska vinet. Då han är välditt förtjust i just spanska viner!!!

      Radera