fredag 24 april 2020

Fikarep...

 Det slog mig nu - det är 4 månader sedan julafton! Vad fort tiden går. Vad saker har förändrats!
En sak som däremot inte har förändrats är Sigrids och hennes kompisars eviga bakande...
 Imorgon fredag (jag skriver detta på torsdag kväll) ska de ha pick-nick på vår tomt.

De kunde inte baka hos någon av de andra, kunde de baka hos oss?
Eftersom min arbetsplats numera är i köket tyckte jag inte att det var en så strålande idé.
"Men vi har både melon, äpple och banan hemma om ni vill ha!"
Sigrid tittar på mig som om jag kommer från en annan planet.

Men de hittar på råd. Var och en bakar hemma hos sig och så tar de med sig och fikar efter skolan imorgon....
De är 3 tjejer.
Någon har bakat blåbärsmuffins.
Den andra kommer med 14 chokladbollar.
Sigrid kommer med detta.
Fikat börjar kl 14.00 på vår studsmatta.
15.30 måste de bryta upp för att gå på tennis...
Man får ju hoppas att de inte får magknip...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar